×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Denna tidsålder går mot sitt slut - Jesu återkomst

water heaven peace

Med anledning av den något kaotiska situationen i Europa och inte minst i Sverige just nu, så är det "lätt" att tänka på Jesu återkomst , Fridsfursten, och att han ska ställa allt tillrätta och härska i tusenårsriket. Nu förstår jag ju att det kan finnas läsare som inte har koll på detta.
Avsikten är att avhandla allt detta i en serie artiklar. Det kan vara knepigt nog för en kristen att ha koll på allt och speciellt det profetiska skeendet.
Varför händer saker och kan vi veta? Jo det kan vi , i stora drag. Det finns en bok , Bibeln , som olikt alla andra verk , beskriver vad som hänt och också vad som kommer att hända utifrån det tidsperspektiv den skrevs. 

Bibeln skrevs ned av människor, inspirerad av Gud genom sin Ande, under ca 1500 år. Ytterst för att du som jag ska kunna lära känna Gud. Det är Hans yttersta syfte att du ska lära känna Honom. Och leva med Honom för evigt. Men synden kom emellan. DÅ sände Han sin Son till oss att genom sin död på ett kost på Golgata i Jerusalem ta all synd på sig , uppstå från de döda och därigenom bevisa sin makt. Sonen, Jesus Kristus , blir upptagen till himlen och några dagar senare kommer Hjälparen , den Heliga Ande, till oss. Och har hjälpt kristenheten fram till idag så att jag t.ex. kan skriva dessa ord.

Jesus lovade att "bygga" ett rike , att ställa i ordning boningar, och sedan när tidenär inne komma och hämta de som tror. Vid denna händelse kommer de som avsomnat i tro att uppväckas och de som lever kommer att förvandlas och alla samlas till Honom. Och omslutas av frid. Och därför ropar många "Kom ,Herre Jesus Kristus". Det är bara Gud Fadern som vet när tiden är inne, men genom vad vi läser i Bibeln kan vi förstå att dagen inte är långt borta. Det finns ytterligare en tid att finna nåd och börja tro. Sedan stängs dörren och det är "för sent".
Innan det är "för sent" kan du omvända dig från dina onda vägar, bli renad från all synd genom Hans blod och tro på Honom. Omvändelse och tro är nyckelbegreppen.

I kommande artiklar ska vi skriva om bl.a. Israel, mera om Jesus, kristendomen, himlen , helvete, satan och islam utifrån det tidsskeende vi lever.

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.