×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

"stort skepp" på kinesiska betyder Noas ark

KINESISKASkärmbild 522

Noa och hans familj överlevde syndafloden, som var Guds dom över jorden. De var 8 personer sammalagt i arken(båten) och de överlevde syndafloden tack vare båten som Gud befallde dem att bygga. Arken var räddningen från Gud till dem. Kinesiska språket bekräftar Bibeln att syndafloden verkligen hände för ca 4400 år sedan därför ordet "stort skepp" stavas med tre ord som pekar på Noas ark dvs åtta+personer+båt bildar ordet "stort skepp" på kinesiska och Noas ark var mycket stort enligt Bibeln. Det är solklart att det pekar på Noas ark! Den äldsta kinesiska skriften sägs vara ca 4300 år gammal vilket bekräftar att syndafloden var känd bland asiaterna på den tiden.

Enligt Bibeln spreds Noas barn omkring och förökade sig och de fick barn och barnbarn osv. Med andra ord så byggde dom samhällen i världen. Det är inte bara kineserna som bevisar syndafloden utan det finns ca 500 flod historier runt hela världen från olika stammar av människor genom tiderna. Sen har vi fossilerna som bevisar att djuren blev fort begravda av syndafloden. Bevisen är överväldiga för den som tittar in i saken. Bibeln är sann!  

På den tiden före floden var människor mycket onda och Gud straffade dem och dränkte dem med en flod därför dom älskade synd. Därför heter det syndafloden. Noa och hans familj var dom enda som var rättfärdiga och predikade rättfärdighet och omvändelse men andra skrattade åt och hånade Noa. Men inför Gud var Noa rättfärdig och blev räddad därför han gjorde Guds vilja. Idag lider världen av samma problem dvs av synd. Folk som älskar att synda och göra ont mera än vad dom älskar Gud och göra gott, därför kommer Gud förstöra den här världen också men inte med vatten utan med eld den här gången, säger Bibeln. Och våra enda räddning idag ifrån Guds vrede är Jesus Kristus. Han är nutidens ark som räddar oss och ingen annan kan rädda oss, bara Jesus. Jesus Kristus är arken!

Ropa på Herren och försaka/bekänn dina synder och följ Jesus Kristus så blir du räddad från domen som är Guds vrede. Du kommer bli räddad och få evigt liv därför Gud lovade det i hans Ord.

"Som det var på Noas tid, så skall det vara under Människosonens dagar. Folk åt och drack, gifte sig och blev bortgifta, ända till den dag då Noa gick in i arken och floden kom och gjorde slut på dem alla. På samma sätt var det på Lots tid: de åt och drack, köpte och sålde, planterade och byggde, men den dag då Lot gick ut från Sodom lät Gud eld och svavel regna från himlen och gjorde slut på dem alla. På samma sätt skall det vara den dag då Människosonen uppenbarar sig."
Lukas 17:26:30

"I vatten och i kraft av Guds ord dränktes den dåtida världen och gick under.  Men de himlar och den jord som nu finns har i kraft av samma ord blivit sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga skall dömas och bli fördömda." 2 Petrusbrevet 3:6-7

"Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."
Johannes 14:6

Källa: http://www.noahs-ark.tv/noahs-ark-flood-creation-stories-myths-sumerian-kings-list-sumerian-eridu-genesis-kings-list-instructions-of-shuruppak-atra-hasis-epic-of-gilgamesh-berossus.htm

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.