×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Varför raseras en nation?

homs drone footage by channel 4 news

Channel 4 News Drone footage over Homs , Syria

Och det hände sig att jag öppnade Jeremia bok. Och tankarna gick till situationen i Israel på den tiden ca 600 år BC. Och till Sverige 2016 AD.

Situation i Juda land då blev mer och mer besvärlig . Bibelordet och Herrens budskap är jättetydligt: Ni har lämnat mig . Ni lyssnar inte till mig. Ni går era egna vägar. Jag har sänt profet efter profet till er men ni lyssnar inte på dem, ni kräver att de ska knipa. En del dödade ni. Gäller detta också en modern  nation som Sverige. Jag hävdar det.

Jer 6:10-17
"Till vem skall jag tala och för vem skall jag vittna, så att de hör? Deras öron är tillslutna så att de inte kan höra. Herrens ord föraktas bland dem, de vill inte veta av det. 11 Därför är jag fylld av Herrens vrede, jag orkar inte hålla den tillbaka. Töm ut den över barnen på gatan och över alla unga män där de samlas. Både man och kvinna skall drabbas, också den gamle och den som fyllt sina dagars mått. 12 Främlingar skall ta över deras hus, deras åkrar och hustrur, ty jag vill räcka ut min hand mot dem som bor i landet, säger Herren . 13 Ty hög som låg, alla söker de orätt vinning. Både profet och präst, alla handlar de lögnaktigt. 14 De tar det lätt med att hela mitt folks skada och säger: "Allt står väl till, allt står väl till". Men allt står inte väl till. 15 De skall stå där med skam, ty de har bedrivit avskyvärda ting. Ändå känner de ingen skam och förstår inte att blygas. Därför skall de falla bland dem som faller. När tiden kommer att jag skall straffa dem, skall de komma på fall, säger Herren . 16 Så säger Herren : "Ställ er vid vägarna och spana, fråga efter de urgamla stigarna. Fråga efter den goda vägen och vandra på den, så skall ni finna ro för era själar." Men de svarade: "Vi vill inte vandra på den." 17 När jag satte väktare över er och sade: "Lyssna till ljudet från hornet", svarade de: "Vi vill inte lyssna.""

Och hur är det då i Sverige? Man kan väl säga att kristendomen och respekten Gud och Hans ord är borta. Det är en medveten strategi sedan lång tid och startade redan på 1950-talet. Bön avskaffades i skolan på 60-talet, "multikultur" införde i grundlagen 1975 och så har det fortsatt. Islam som system och religion har välkomnats. Judendom och judar har föraktakts och pressas ur landet. Kristendom är marginaliserad. Alltså har vi ingen religionsfrihet. Svenska kyrkan i synnerhet omfamnar islam idag , samlar in pengar till moskébygge att gifta ihop med kyrkan (Fisksätra), "städar" det andliga rummet på kristna symboler som kan störa eller tom kränka annan religion, alltså islam. Man kan väl säga att det finns två större religioner i Sverige idag, kristendom som kom in ca 800 AD och en annan mycket senare ca 1950. Islam hade då ett fåtal utövare och medlemmar , vilka har blivit ca 600000 idag ( en kvalificerad bedömning då religionstillhörhet ej är offentlig statistik). Beroende på hur man definierar "kristen så finns det antingen ca 300000 eller 7 miljoner. En annan stor grupp är ateister.

Vad hände då med Israel? Profetens budskap var kort - ni blir tillfångatagna och förda till främmande land. Så blev det 586 BC. EN del av judarna kom tillbaka efter 70 år i fångenskap men landet var kuvat. Landet blev så småningom ödelagt och romarna raserade Jerusalem år 70 AD och mördade massor med folk. Och igen år 135 AD. I mitten på 1800-talet var landet en ödemark och i Jerusalem bodde 5000 personer.

Men Israel är löfteslandet och ett löfte hade getts av Gud i forntiden att folket skulle komma tillbaka. Från ca 1850 till 1948 återvandrade miljontals judar till Israels land och den självständiga nationen Israel utropades. Och striden var igång direkt med araberna/islamisterna. Och pågår.

Jag kan ju krasst konstatera att Sverige lämnat Gud bakom ryggen och i högmod säger "att vi klarar oss utan dig". Jag var en av dom. Men saker och ting kan ändras och det skedde med mig och det är orsaken att jag över huvud taget skriver detta. Jag kom till tro. På Herren , Frälsaren , Jesus Kristus.

Men vad händer med ett land i högmod? Där prästerna tjänar "andra gudar" , där vad som helst numera accepteras i "kyrkan" , andliga läror, gör vad du vill bara du tillhör oss. Listan kan göras lång. Jo , landet förfaller, landet attackeras, misär, laglöshet, hopplöshet, kärlekslöshet, brott. Det är inte så överallt än men tillräckligt mycket. Därför att du inte lyssnar till Herren vår Guds röst , Han som har danat dig. Och ansvaret faller tungt på ledare, politiker, präster, pastorer och lärare. Men också på dig - du har ansvaret för ditt liv.

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.