×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Evangeliet

Jordbävning

Det är nog få saker vi människor respektrar mest och det är naturens krafter. Stormar, torka, tyfoner, vulkanutbrott, jordbävningar. Idag ska vi avhandla jordbävningar lite mera ingående. Vi känner numera till att jorden är ett klot med tunt skal, några mil tjockt, inte stort mera än höjden på atmosfären. Skalets tjocklek varierar kraftigt . Vi vet också att skalet består av plattor som rör sig och där plattorna skaver mot varann bildas en förkastning, som kan se mycket olika ut. Där det sker skalv så innebär det att plattorna har deformerats och tryckt undan. Oerhört mycket energi kan då släppas lös och det blir skalv. Sker detta i förkastningar på havets botten kan tsunamis uppstå, som i Indiska oceanen 2004 och utanför Japan 2011 med katastrofala följder.

 

imageHJÄRTAIRYMDEN

Bibeln säger att Gud har känslor precis som hans skapelse också har känslor. Det finns stunder han är glad och skrattar men också arg och vred. Och dom känslorna pratar man ofta om och är medveten om att Gud har men sen finns det andra stunder som man inte pratar så mycket om, dvs när Gud är i sorg och känner sig bedrövad och har ett förkrossat hjärta. Va? Kanske du tänker, en allsmäktig Gud som har ett förkrossad hjärta? Ja Gud kan också få ett förkrossat hjärta (1 Moseboken 6:6. Psaltaren 78:40. Hezekiel 6:9) liksom vi kan få när någon sviker och sårar en. Vi sårar Gud varje gång vi är olydiga mot Gud och syndar mot honom. Likadant som när barn är olydiga mot sina föräldrar som varnar och varnar sina barn för faran därför dom älskar sina barn men barnen lyssnar inte och det resulterar att dom råkar illa ut medans föräldrarna ser på hur barnens liv förstörs. Och det krossar hjärtat på föräldrarna. Det är likadant med oss människor och Gud därför Gud är vår Fader och vi är hans barn och han försöker nå oss hela tiden med sina varningar och instruktioner. Men många lyssnar inte och vänder Gud ryggen till istället och är upproriska mot sin Skapare. Gud har alltid försökt nå oss via sitt ord Bibeln samt sänder sina profeter till oss och han gör det än idag. 

Titta på skapelsen säger bibeln (Rom 1:20 ). I skapelsen , naturen , makrokosmos och mikrokosmos kan Gud ses. Och Jesus, Guds Son, finns, inte fanns. För Han uppstod ur graven efter korsfästelse och död och är vid makt och liv. Han demonstrerade att Han var uppstånden inför apostlarna och 500 vittnen. (1 Kor 15:6). Och sedan upptogs Han till himlen inför vittnen och sitter på Guds högra sida i majestät (Apg 1: 6-10).

Hur räknas då dessa vittnesmål för de flesta? Ja , vad gäller Gud och Jesus nästan inte alls numera. Man hävdar att det är gammalt. Med all logik så bör vi då inte tilltro det som är gammalt då. Men det gör man. Om det passar ens världsbild. Jesus var kristallklar i sina tal och undervisning att i den sista tiden, där vi är nu, ska avfallet komma , kärleken kallna och laglösheten tillta. Det är precis det vi ser i vårt samhälle idag. Vi omfamnar andra religioner eller tankesätt, accepterar vilken sexualitet som helst, gör vad man önskar och man hävdar att alla ska göra detta för kärlekens skull.

Sida 1 av 8

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.