×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Ismaél lämnade islam i England och ses nu som avfälling och lever under dödshot

imageISMAAEEL

Den här mannen heter Ismaél och han har lämnat islam efter 16 år praktiserande av islams lära och var mycket djup troende. Han t.om talar flytande arabiska och har varit mycket aktiv och grundlig i Mohameds lära utifrån ett liv i ett otroendes land. I ett otroendes land så saknar muslimen sina sharia lagar och är underkuvade under otroendes lagar, dvs Englands lagar och inte islamiska lagar. Han har försvarat Mohameds karaktär emot kritik från icke-muslimer under många år men kunde inte fortsätta med det eftersom kritiken var faktiskt giltigt och baserat på fakta ifrån islams egna källor, islams bästa källor. Han studerade kritiken och fann dom vara sanna och han kunde inte fortsätta leva med det, därför lämnade han islam pga sitt moraliska samvete. T.ex han tycker inte att det är okej att ta en kvinna som redan är gift till sin sexslav(som IS gör) och legalisera våldtäkt.

Den här mannen lever under dödshot varje dag ifrån radikala muslimer men ändå sprider radikala muslimer rykten i otroendes länder att deras religion är av fred. Vilket är uppenbarligen propaganda därför många muslimer vill verkligen döda honom nu. Och det visar han i sina youtube video(länk till videon finns längre ner på sidan). Hade England varit ett sharia styrt land så hade han blivit dömd till döden pga att han har lämnat islam och ses då som ett avfall inför islamiska domstolen, ingen får lämna islam levande i ett islam styrt land. Han har fått massor med dödshot från muslimer. Men en sheik från Mellan Östern har försökt försvarat honom från dödshoten, sheiken säger att muslimer får inte döda honom därför han bor i ett otroende land(England) och det är inte sharia styrt land(än) så därför vill sheiken att muslimer ska låta honom vara. Men då undrar jag om sheiken säger så för att skydda Ismaa'eel's säkerhet eller för att skydda islam och islamiseringen som pågår i England? Om landet håller på att islamiseras så skulle processen skadas om dom radikala muslimerna visade islams rätta ansikte och dödade Ismaa'eel - "mannen som lämnade islam", därför just nu tror England att religionen är av fred och inte av hat och dödsstraffer. Men enligt koranen och Mohameds liv så dödade muslimerna dom som lämnade islam och än idag dödas "avfallet" i Mellan Östern.

Bibeln har ett annat budskap än vad Koranen har därför vi kristna är befallda att låta avfallet vara i fred och inte döda dem. Vi kristna får inte döda någon människa alls. Muslimer brukar dock påstå samma sak att dom inte får döda en människa därför då dödar dom hela mänskligheten enligt dem, men det är bara lögn! Lögn! Lögn! Därför det gäller bara mellan muslimerna och det gäller inte mellan muslimer och otroende eller mellan muslimer och avfallet. Avfall = hycklarna som inte följer islams lära men säger att dom är muslimer eller dom som lämnar islams lära, eller kristna eller andra religiösa grupper. Mohamed dödade avfallet och många Koran verser befaller just det. (Surat 2:191. Surat 3:85. Surat 5:33. Surat 8:12. 9:5) Bibeln säger dock att vi ska älska dom otroende och be för deras frälsning och en dag kanske dom omvänder sig med sin fria vilja. Om dom inte omvänder sig så har dom fortfarande en fri vilja att välja vad dom vill tro på pga yttrande friheten och religionsfriheten som Sverige och hela västvärlden har, tack vare Bibeln! Vi kristna är också befallda att ha en kvinna och vara henne trogen och inte otrogen, vi får inte vara otrogna eller våldta en annan kvinna eller ta en kvinna till sexslav. Som sagt Bibeln och Koranen har inte samma budskap! Läs Bibeln och utbilda dig! Jesus är vägen och sanningen och livet, och ingen kommer till Gud utom genom honom sa Jesus med sina egna ord i Johannes 14:6. Så därför är islam inte rätt väg enligt Jesus. Bibeln säger att du får evigt liv om du tror på Jesus och följer honom(Johannes 3:16).

Be för Ismaa'eel att Gud ska bevara honom och använda honom till att avslöja islams rätta ansikte. Islam kommer med en falsk fred till västvärlden och sedan kommer dom radikala muslimerna med terror osv. Bibeln varnar för det i Första Tessalonikerbrevet 5:3 att folk i Sista Tiden ska säga "fred och trygghet" och sedan ska förstörelsen komma, det är vad som sker just nu när media i väst kramar islam och kallar islam för fredens religion och gör vägen rak för dom radikala muslimerna att komma in i väst för att förstöra. Dvs muslimerna som sympatiserar med IS.

Ismaa'eel's vittnesmål på video
"WHY I LEFT ISLAM" (Varför han lämnade islam. Han går igenom legalisering av våldtäkter, sexslavar.) https://www.youtube.com/watch?v=DR7_YQ53lfI&feature=share

"MYEID GIFT TO EVIL MUSLIMS" (Han får massor med dödshot från onda muslimer) https://www.youtube.com/watch?v=B7X5agrqqlU

"MORE ISLAMIC DEATH THREATS" (Mera dödshot från onda muslimer) https://www.youtube.com/watch?v=_rTGyCXHOGQ

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.