×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Många tankar om Kristet

Vad är kyrka? Hur lever du som säger sig var "kristen"? Är det så att du tycker att du är "fri" och får göra som du vill? Men sa du inte en gång i en bön att du gav ditt liv till Honom och att Han är din Herre. Det är det ordet som är nyckel. Och det är en god Herre. Han tar hand om dig om du litar på Honom i allt. Men det jag ser i "kyrkan" idag är allt annat än "kristet" med få undantag. Så vad är då "kristet"? Det måste ju definieras. "kristen" betyder att vara "smord" i den betydelsen att du är full av "kraft" att följa och utföra din Herres befallning. Till ledning har vi Guds Ord , Bibeln, vilken måste följas om man överhuvudtaget ska kunna tänka sig att kalla sig "kristen". 

Man "blir inte kristen". Man blir utvald av Herren. Han drar dig till sig genom sin godhet , du kapitulerar och Han frälser dig när du omvänder dig och tror på Honom, Jesus Kristus, Hans Son som Han har sänt. Jesus Kristus gjorde det ultimata som behövdes för att skapa frid mellan Gud och människa. Han utgöt sitt heliga blod , dog som syndoffer på Golgata kors och sedan uppstod i härlighet och blev upptagen till Gud Fadern. Han har lovat att komma tillbaka och hämta den som tror. Av bara nåd.

Det är många utanför som säger: Hur kan du tror på det? Bibeln är gammal, opålitlig, förfalskad, etc, etc. Jesus säger att Han representerar sanningen . Jag är Vägen , Sanningen och Livet säger Han i Joh 14:6. Skulle Han ljuga för oss om det och sedan gå och dö på ett kors. Oskyldig. Övergiven. Förådd. För en lögn . Bort det.

Och hur är det med alla dessa vittnen som såg Jesus fysiskt, såg Honom verka och såg Honom dö. Men också efter uppståndelsen. De vittnar om vad de såg. Det gör alla sannfärdiga vittnen. Men varför vill du anse dessa vittnen otillförlitliga? Bara för att det hände för 2000 år sedan? Eller bara för att de talar om det viktigaste av allt att du  måste omvända dig och tro för att få gemenskap med Gud och sedan evigt liv? Är det stötande? Är du så hjärntvättad och förblindad så att du avfärdar detta utan en enda eftertanke? OK - jag gjorde så också länge i mitt liv. Kyrka, Gud , Jesus, religion var ute. Men Gud ändrade på det. Det var inte jag. Han sökte mig. Men det är en annan berättelse.
Om dessa vittnen inte får tala , sätter vi då något värde på något vittne överhuvudtaget?

Bevisar inte de under och tecken Jesus gjorde att han är ett med Fadern? Några under är beskrivna i detalj, ca 40 st i de 4 evengelierna. Men på flera ställen står det att Han helade människor ofta och alla. Bara med ett ord. Därför att Han är Gud, Son till Fadern.

 Uppmaning och utmaningen till dig är: Tänk! Är det verklingen så att du avfärdar den erbjudna frälsningen genom Jesus Kristus idag så att du på domens dag inte blir benådad?  Ty bara de heliga kommer in i himlen. Genom den trånga porten.

Eller de arton som dödades när tornet i Siloam föll ner över dem, menar ni att de var större syndare än alla andra invånare i Jerusalem? Nej, säger jag er, men om ni inte omvänder er, kommer ni alla att gå under på samma sätt. Jesus i Luk 13:4

 Listan kan göras enkelt göras längre.

Vet ni inte att inga orättfärdiga skall få ärva Guds rike? Bedra inte er själva! Varken otuktiga eller avgudadyrkare, varken äktenskapsbrytare eller de som utövar homosexualitet eller de som låter sig utnyttjas för sådant,varken tjuvar eller giriga, varken drinkare, förtalare eller utsugare skall ärva Guds rike. 1 Kor 6:9

och längre....

Köttets gärningar är uppenbara: de är otukt, orenhet, lösaktighet, avgudadyrkan, svartkonst, fiendskap, kiv, avund, vredesutbrott, gräl, splittringar, villoläror, illvilja, fylleri, utsvävningar och annat sådant. Jag säger er i förväg vad jag redan har sagt: de som lever så skall inte ärva Guds rike. Gal 5:19

 Och....

Saliga är de som tvättar sina kläder. De skall få rätt till livets träd och få komma in i staden genom dess portar. Men utanför är hundarna och trollkarlarna, de otuktiga och mördarna, avgudadyrkarna och alla som älskar lögn och far med osanning. Upp 22:14

 

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.