×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Tro , tala och gå!

 Tre viktiga punkter som följer logiskt varandra för att vara en sammanhängande person med sin världssyn och inte en hycklare.

1. Om du tror det
2. tala det också
3. och gå i det. 
 Många kallar sig kristna men faller tyvärr på en eller flera av dem tre punkterna, dom t.ex säger att dom är kristna men lever inte ett kristet liv och då följer det att deras tro är falsk, med andra ord, hycklare. Om jag tror på Jesus så följer det att jag talar också om honom och därefter följer honom också. Alltså om jag tror att jag är kristen så följer det att jag också talar som en kristen och lever som en kristen också. 
 Vad säger Bibeln om dom tre punkterna om vad vi kristna tror och bör tala om och hur vi ska leva?
 Jo vi kristna tror på Jesus som är Guds Son och våra frälsning som tvättar oss rena ifrån våra synder (dvs allt ont som vi har begått mot Gud och andra och mot oss själva)  vilket räddar oss ifrån den eviga elden som vi egentligen förtjänar om det inte vore för Jesus Kristus som räddade oss när han dog på korset i våran plats. Utan Jesus hamnar du i helvetet därför Gud avskyr synd. Men med Jesus så får du EVIGT LIV därför han tog våra synder (Joh 3:16).
 Jesus räddar oss även ifrån ett eländigt och syndigt liv som också leder till förstörelse av kropp och hälsa i detta liv pga synd. Gud älskar oss så mycket så han ger oss en chans att omvända oss så vi kan göra rätt för oss och följa ljuset istället för mörkret, att välja det goda istället för det dåliga som vi ångrar oss att vi tidigare gjorde när vi levde i synd som kan vara t.ex alkohol, droger, cigaretter eller lögner etc, det dåliga ledde bara till ont och olyckligheter med besvikelser och lidande av olika sorter och man fann ingen lycka i det dåliga alls, och vem vill ha ont i själen och kroppen och vara olycklig i detta liv, eller t.om förkorta livet med alla synder? Bibeln säger att när synderna är fullbordade så kommer döden. 
Satan vill att du ska förkorta livet med allt skräp som t.ex cigaretter, han jublar när folk inte äns inser att synderna tar bokstavligen livet av folk, dom säger "jag älskar livet" medans dom förkorta livet egentligen med sprit i ena handen och cigg i andra handen. Allt det är satans verk, vi ska inte röka växterna eller dricka förruttnade drycker, det är gift, det är därför våran kropp regerar kraftigt första gången vi tar ett halsbloss eller söp till första gången, man blir snurrig och mår illa och vill spy det är samma symptom vid förgiftning av gift. Våra lungor är designade att dra in syre och absolut inte rök men Satan har fått folk att tro det, ink mig en gång i tiden men Jesus har räddat mig. 
En kristen vill det goda och har en själ som är hel och en lycka som är stor och lysande med ett hopp om rättvisa och ett hopp om evigt liv i paradiset med Herren och alla rättfärdiga bröder och systrar osv, därför värdesätter en kristen sitt liv och har ett högt värde i detta liv med hög moral, därför vi vet vad som kommer framför oss, dvs evigt liv! Det gamla är förbi och det nya kommer och allt detta tack vare Herren Jesus Kristus! Halleluja! 
 Vi kristna talar om våra lycka så fort vi får en chans till det och vi är befallda att vara redo att ge alla ett svar om våran hopp. Bibeln säger att vi är världens ljus och jordens salt så vi bör salta så ofta vi kan och lysa i mörkret varje dag för dem vilsna själarna. 
Världen är ond och mörk och full av elände pga synd, Gud hatar synd och är arg på dem onda varje dag och det är jag med när jag läser nyheterna varje dag, det är onda människor och onda andemakter i världen. Tack Jesus för att vi får komma till ditt rike som inte är av denna värld utan av en annan värld där ondska med tårar och sorg mm inte finns. Vi fångar alla tankar i lydnad i Jesus, dvs vi tänker Jesus därför talar vi om Jesus. Det Jesus säger till oss det ska vi ropa ut på hustaken säger Bibeln. Det finns hopp för dem onda så länge dom lever, vi kan bara så våra frön och hoppas på att dom växer och knoppar upp.
 Real men loves Jesus
Vi kristna lever efter det vi tror på och vi tror på Jesus och följer han, och då måste vi ju tro på vad han sa och därmed lyda det och följa det. Om vi inte tror på det han sa av olika anledningar men säger att vi är "kristna" ändå, så lurar vi oss själva bara och är dubbel sinnade och hycklare, därför Gud kan man inte lura. (Galaterbrevet 6:7, Ezekiel 8:12)
 Ok vad sa Jesus Jesus sa:
- omvänd er, himmelriket är nära.(matt 3:2)
- synda inte mera. (Joh 5:14)
- Och den som vill följa mig måste förneka sig själv och ta sitt kors varje dag och följa mig. (Lukas 9:23)
- var därför perfekt, såsom er Fader i himlen är perfekt (matt 5:48)
- den som vandrar om natten snavar, därför ljuset inte finns i honom (Joh 11:10)
 Bibeln säger: "älska inte världen, inte heller det som är i världen. Om någon älskar världen, finns inte Faderns kärlek i honom." (1 Joh 2:15)
"Men den som håller hans ord, i honom är sannerligen Guds kärlek fullkomnad. Av det vet vi att vi är i honom." (1 Joh 2:5)
 Därför ska en riktig kristen om han är sammanhängande i sin tro följa det Jesus sa och följa honom precis som Apostlarna och lärjungarna gjorde. Dom levde heligt och avstod från synd eftersom det separerar oss ifrån Gud och Jesus befallde att sluta synda, och Jesus befaller inte det omöjliga. Visst, en del kan göra misstag och fel men då ångra det och omvända sig ifrån misstaget, eller bli tillrättavisad av en broder eller bli tuktad av Gud etc. 
Men det går inte att lura Gud och låtsas att ångra sig sitt misstag och sätta det i system och fortsätta att leva i synd. Dem tycker jag SYND om därför Gud tuktar dom han älskar och han älskar dem som väljer honom frivilligt och inte dom som försöker luras. Jesus sa "var perfekta...synda inte" och det är något som vi kristna ska sträva efter och försöka nå och ha i våra planer och tankar. En kristen ska absolut inte ha några planer på att synda, eller sträva efter synd eller välja det dåliga, därför Gud avskyr synd och det ska vi också avsky om Gud gör det. Och om vi valde det dåliga så hade vi faktiskt en chans att välja det goda vilket Gud vill att vi ska göra, Satan jublar varje gång någon väljer det dåliga, så vilket val ska en kristen välja? DET GODA! 
Ett kristet val ska alltid vara det goda och det är då vi bär god frukt och är en gudlig människa, en människa av Gud. Visst, vi är inte perfekta på en gång heller men det är därför vi växer i Jesus som tar oss närmare till målet med tiden. En kristen borde ha sina planer och tankar på att försöka vara perfekt som Jesus var, men absolut inte ha planer på att vara operfekt eller försöka vara operfekt, därför Gud befaller inte det omöjliga och Jesus är ingen lögnare, tvärtom Jesus är sanningen och det finns ingen lögn i honom, han är vägen, sanningen och livet enligt han själv (Joh 14:6). Och han är inte vem som helst heller utan han är Gud i köttet (Joh 1:1, 1:14).
  Vad säger Bibeln om dem som inte lyder?
"Herren Jesus kommer från himlen och uppenbarar sig med sina mäktiga änglar, i flammande eld och straffar dem som inte vill veta av Gud och dem som INTE LYDER vår Herre Jesu evangelium" (2 Thessaloniki 1:8)
 Och en annan vers som borde skrämma folk som säger att dom är kristna men egentligen inte känner den riktiga Jesus. "Många ska säga till mig på den dagen: Herre, Herre,  har vi inte profeterat i ditt namn, och i ditt namn kastat ut onda andar, och i ditt namn gjort många underbara verk? Men då ska jag bekänna för dem: jag kände er aldrig. Gå bort ifrån mig er laglösa." (Matt 7:22-23)

  Slutsats

 En kristen är en som tror på den bibliska Jesus och talar om Jesus och följer Jesus varje dag och lever i världen men är inte av världen eftersom vänskap med världen är fiendskap med Gud. En falsk kristen är en som älskar världen och hycklar på någon av de tre punkterna(eller alla tre punkter), antingen tror eller talar eller följer en annan "Jesus" än Jesus av Bibeln, dvs en obiblisk Jesus. Islam har en egen Jesus(fake). Sen finns det folk som påstår att dom är Jesus som har kommit tillbaka till jorden t.ex Haile Selassie rastafarai, och Apllo Quiboloy i Fillipinerna och en annan man i Ryssland osv. 
  Läs Bibeln om den riktiga Jesus och låt ingen bedra er med en annan Jesus. Jämför alltid med Bibeln med vad folk säger. 
 Gud välsigna dig kära läsare!

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.