×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Ett trasigt liv mot ett nytt evigt liv. En bra deal?

Om livet är värt mera än tusen kronor varför vill folk då ha en ny tusenlapp men inte ett nytt liv? Eller vill DU ha ett nytt liv därför ditt liv är trasigt eller hopplöst, då har jag goda nyheter till dig. Idag är det din dag därför du kan t.o.m få ett evigt liv!
Tänk dig att du får en nytryckt tusenlapp i handen och sen är det upp till dig vad du gör med den, om du nu slösar bort den fort eller långsamt eller hushåller med den. Jag tror det är likadant med vårt liv och hälsan att vi alla har en någorlunda bra hälsa som är oanvänd när vi kommer till världen men sen är det upp till oss vilka beslut vi väljer av vår fria vilja som påverkar vår hälsa, att antingen hushålla med hälsan eller att synda och få en mindre hälsa som krymper, ungefär som när du använder tusenlappen så får du mindre pengar kvar och det sinar bort. Likadant med hälsan att den börjar sina pga synder. Man begår synd och är slav under den. Efter många inköp och abonnemanger etc så är tusenlappen snart snabbt slut, vad gör man då? Jo man gör rätt för sig och skaffar ett jobb och jobbar ihop nya pengar för att kunna klara sig. Observera "klara sig" och inte bada i pengar för det leder bara till större problem som stolthet av livet vilket Bibeln säger att stoltheten kommer före fallet och förstörelsen. Det är bara titta på t.ex. rika kändisar som är så stolta över sitt ego med sin falska fasad att allting är "himmelskt bra" etc men ändå är dom så olyckliga och tomma inombords som bara ruttnar bort bakom skalet, ungefär som en besprutad äpple med en fin glans på men som är rutten inuti. Vissa knarkar ihjäl sig eller tar sitt liv etc. Det är en falsk stolthet och det är så "lyckan" ser ut på den breda vägen. Akta dig och låt dig inte luras av den falska lyckan, Jesus är den ända sanna lyckan du kan få som är FÖR EVIGT OCH EVIGT OCH EVIGT OCH EVIGT! 
Rightousness
 
Tillbaka till att vi måste göra rätt för oss och tjäna ihop nya pengar för att klara oss. Hur är det med hälsan då? När vi har syndat så att synderna är snart fullbordade och döden kommer, vad gör vi då när det är slut på hälsan? Kan vi få en ny hälsa och klara oss ifrån döden? Kan vi få en ny tusenlapp som aldrig tar slut? JA, men det finns bara ett sätt att göra rätt för sig och ett sätt att få evigt liv. Det finns bara en som du kan jobba åt, det finns bara en "arbetsgivare" som kan ge dig ett nytt liv och evigt liv. Och det är han som gav dig ett liv som du NU förbrukar och det är GUD. Och han kom ner till oss och blev människa för två tusen år sen också för att ge oss evigt liv till oss som var så dåliga på att hushålla vår hälsa och det goda pga onödiga och fördärvande synder. Gud älskar oss så mycket så han skickade sin Son till jorden för att rädda oss från fördärvet och ge oss nytt ljus på livet ett sant ljus och inte det falska ljuset som lyser över det dåliga i världen och som vi ser t.ex på tvn som kallar det onda för gott och hjärntvättar dig till att bli ego centrerad och självfokuserad. Jesus Kristus vår Herre är motsatsen till en egoist och självfokuserad, när han gick till korset och blev slagen och piskad och spottad på för VÅRAN SKULD så tänkte han på oss. Han hängde fastspikad på korset för våra synder och inte för sina egna synder därför han hade inga egna synder. Han var syndfri men gick ändå till korset. Det är ÄKTA KÄRLEK när man sätter sin nästa först eller sin andra hälft eller sin familj före sig själv, att man möter den andres behov och det var exakt vad Jesus gjorde på korset. Jesus är det sanna ljuset och den enda vägen till himlen, därför hans väg är av rättfärdighet och helighet och det finns ingen synd eller något fel alls där. Med andra ord är det en helt felfri och en perfekt väg. Det är den vägen vi ska vandra på fast den är smal och svår men den som håller ut till slutet kommer till himlen! 
Himlen? Ja det finns faktiskt en himmel. Världen har förblindat människorna så kraftigt så att folket tänker inte på att det finns en himmel också ovanför dom synliga molnen. Det tar inte slut vid molnen. Bara en dåre säger nej till evigt liv. Välj livet kära läsare och omvänd dig ifrån dina synder och följ Jesus som är vägen till evigt liv. Annars hamnar du i helvetet oavsett om du tror på det eller inte. Jag vill inte att du ska hamna i helvetet - jag vill träffa dig i himlen där det bara finns kärlek och där vi är med Gud och hela härligheten med nya kroppar där döden inte existerar.  Wow det ser jag fram emot, det är ett hopp som jag önskar att alla hade.  Lyft blicken mot himlen och titta högre upp och välj det istället! 
Jesaja 40:26 
"Lyft upp era ögon mot höjden och se:
Vem har skapat allt detta?
Vem för härskaran däruppe fram i räknade skaror?
Genom sin stora makt och sin väldiga kraft 
nämner han dem alla vid namn -  ingen enda uteblir."
stars1230
Photograph courtesy NASA
Det här tycker jag att alla ska tänka på varje dag, även kristna, för att inte falla av den smala vägen. Om döden kommer när synderna är fullbordade, vad tror du då kommer när heligheten fullbordas i ditt liv istället för synderna? Därför omvänd och sluta synda och följ Jesus, varje dag! 
Inte bara på söndagar tre timmar i veckan. Inte halv hjärtat heller utan av hela hjärtat, Gud vill inte ha ett halv rent hjärta utan han vill ha hela ditt hjärta som är rent av helighet. 
Vem kan leda dig till helighet? JESUS

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.