×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Kimyal stammen får sin första Bibel och är överlyckliga

Matteus 24:13-14 "Men den som håller ut intill slutet skall bli frälst. Och detta evangelium om riket skall predikas i HELA VÄRLDEN till ett vittnesbörd för alla folk, och sedan skall slutet komma."

The Kimyal tribe (Papua, Indonesien) får sin första Bibel på sitt språk och är överlyckliga över Evangeliet, Guds gåva som är ljuset till oss människor. Ljusets Rike skiner mäktigt över dem vilsnas själar och ger riktig hopp och lycka om något större och härligare än det jordiska och förgängliga, dvs det himmelska och oförgängliga- ETT EVIGT LIV! Det är det som väntar oss om vi följer och lyder och håller Jesus bud, HALLELUJAH! Nu kan stammen även få en rättvisa med moral och regler av högsta värde, ett samhälle baserat på Guds lag som vi i väst har och ska egentligen vara glada och tacksamma över och inte ta för givet. Vi ska tacka Gud att vi har det tryggt. Tack Gud!

Men när var Sverige så här lyckliga över Guds Ord sist som den här stammen är? När tackade Sverige Gud för Hans härlighet och nåd, när tackade vi Gud för hans rättvisa och den rättvisa Han gav oss på jorden med sina bud för att saker och ting ska fungera rättvist. Utan Guds lag så hade vår moral varit mera av "djungel-lagen" som många samhällen har varit och fortfarande är som t.ex Kina etc. Dvs det grundar sig på djurriket där den starkaste individen överlever och han gör som han vill, och det är precis vad mörkret vill. Satanisternas bekännelse är "gör vad du vill" och det är det som är problemet i Sverige just nu. Laglösheten ökar som Bibeln har förutsagt att det ska göra, folk gör som dom vill och följer satan medvetet och andra omedvetet men gör hans vilja ändå vilket förmörkar vår värld mer och mer.

 Matteus 24:10-14 "Och då skall många komma på fall, och de skall förråda varandra och hata varandra. Många falska profeter skall träda fram och bedra många. Och eftersom laglösheten tilltar, kommer kärleken att svalna hos de flesta. Men den som håller ut intill slutet skall bli frälst. Och detta evangelium om riket skall predikas i hela världen till ett vittnesbörd för alla folk, och sedan skall slutet komma."

Vi måste tacka Gud mera och ära Honom. Den som håller ut till slutet och vandrar på den smala vägen kommer vinna EVIGT LIV. Jag ser framemot att få träffa alla inklusive de räddade från den här stammen och få tåga med alla heliga genom porten, med Herren i spetsen!

VIDEO- THE KIMYAL TRIBE 

https://m.youtube.com/watch?v=qmh29LblU2Q&feature=share

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.