×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Hemlös och avskyvärd. Hur mycket värt är ett liv egentligen?

Folk säger alltid att liv är värt mera än pengar och att man kan inte sätta ett pris på liv osv... Hm är det verkligen så? Är det sanningen, är det så fint som det låter eller är det bara en fasad av verkligheten? Finns det ett pris på liv nuförtiden i dessa tider? Ja låt oss själva se med våra ögon.

Ett socialt experiment med två skådespelare där en beställer mat och sedan ber grannbordet att vakta hans mat när han går en sväng till toaletten. Då kommer den andre som är en hemlös man som är jättehungrig och ber att få stjäla maten av personen som är i väg på toaletten. Han får många aggressiva reaktioner från grannbordet att han ska sticka iväg annars får han stryk och F-you osv. Nu är det ju fel att stjäla men man kan ta med sig den hungrige mannen till kassan och beställa mat till han eller ta med hinom till Ica och handla en kasse med mat till honom, det skulle Jesus vilja att vi gör. Absolut. Hade det varit mera Kristna i vårat samhälle (i hela världen) så skulle allting se bättre ut idag.

imageHEMLÖS

Jesus sa att kärleken kommer kallna. Bibeln säger att i de sista dagarna kommer folk vara kärlekslösa och stolta. Bibeln varnar för stolthet därför stolthet kommer före fallet. Glöm aldrig det.

Matteus 24:12-14 "Och eftersom laglösheten tilltar, kommer kärleken att svalna hos de flesta. Men den som håller ut intill slutet skall bli frälst. Och detta evangelium om riket skall predikas i hela världen till ett vittnesbörd för alla folk, och sedan skall slutet komma." 

2 Timotheosbrevet 3:1-5 "Det skall du veta att i de sista dagarna skall det komma svåra tider. Människorna kommer att älska sig själva och vara penningkära, skrytsamma, stolta, hånfulla, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, gudlösa, kärlekslösa, oförsonliga, skvalleraktiga, obehärskade, råa, fientliga mot det goda, falska, egensinniga och högmodiga. De skall älska njutning i stället för Gud och ha ett sken av gudsfruktan men förneka dess kraft. Håll dig borta från dem!"

"Hemlös" är så hungrig så han stjäl mat och ingen bryr sig att hjälpa honom och ge honom någon mat. 

VIDEOhttp://noted.se/den-har-hemlosa-mannen-forsoker-stjala-lite-mat-jag-saknar-ord-vad-som-hander-sen/

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.