×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Synd förstör Nationer men Gud räddar

NATIONnation dom

Stora Nationer från förr som föll pga synd finns dokumenterat i Jeremias Bok i Gamla Testamentet(i Bibeln) som Samaria av Israel, Ninevah av Assyrien, Egypten, Judah, Babylonien och Media (Jeremia 50:17-18, 46:2-13, 52:12-27, 51:11,28). Och i Profeten Amos Bok är det dokumenterat att Guds vrede kom över Gaza, Tyre, Edom, Ammon, Moab och Israel pga synd. (Det står även i Bibeln att kvarlevan av filistéerna blev utrotade av Gud vilket betyder att dagens palestinier är inte filistéer som många påstår idag utan dom är bara araber från länder runt Israel som vill ta israeliternas land) Och profeten Daniel fick en syn som senare gick i uppfyllelse. Men det är några saker som inte har uppfyllts än som vi fortfarande väntar på. Flera hundra år senare fick Jesus lärjunge Johannes en uppenbarelse(syn) också och det var delvis det Daniel såg. Dvs mera information om det sista Riket som kommer uppfyllas i Sista Tiden innan Jesus Rike kommer. Enligt Bibeln så är vi i Sista Tiden nu enligt alla tecken som händer runtomkring oss. Daniels syn var stora Riken från förr som förstördes som Babylons Rike, MedioPersiens Rike, Grekiska Riket, Romerska Riket, och nu kommer ett Rike av forna Romerska Riket(järn) blandat med ett annat Riket(lera), men det Riket kommer inte bestå därför järn och lera håller inte när man blandar det. Det Riket kommer att förstöras av Guds Rike som kommer att komma med Jesus återkomst till jorden som han kommer sätta upp efter Armageddon som först kommer att ske på jorden. Jesus vrede kommer snart till jorden pga all synd som sker i världen så därför omvänd dig medans du kan.

Dom som blev räddade från Guds vrede tidigare var dom som fruktade Gud och lyssnade till Herrens profeter. Dom varnade för att synd skulle väcka Guds vrede och om dom inte vänder om till Herren och slutar synda, skulle dom gå under med nationen. Vilka var det som inte ville lyssna på varningarna? Det var dom som hånade profeterna och var gudlösa, och dom som trodde på andra gudar istället för Gud av Bibeln, också dom som redan trodde på Gud av Bibeln men inte lydde honom och levde i synd och hade en skenhelig fasad(det finns såna troende idag både i statliga och fria kyrkor) och Bibeln säger VE DOM som känner sanningen men lever i osanning. Ve dom som inte vill lära känna sanningen, också som t.ex gudlösa ateister. Dom gudlösa är många tyvärr, dom älskar synd mera än helighet men dom bedrar sig själva därför döden förföljer dom och ligger och lurar på dom.

Kristnas uppgift är att sprida Guds säd (glada budskap) och väcka dom som sover så dom kanske blir räddade från domen som ligger och lurar och kommer snart (mycket snart). Kristna ska inte vara av världen och formas till världen utan vara formad av Gud och varna världen för ondskan när människor syndar därför att synd föder synd och större synder kommer tillslut Och när synden är fullbordad kommer Gud förstöra allting men rädda dom rättfärdiga. Titta bara på Sodom & Gomorrah som var naturvidriga (homosexuella) och onda städer som Gud förstörde med eld men räddade den rättfärdige Lot som fruktade Gud. Eller titta på den gamla världen som Gud dränkte med syndafloden pga synd men räddade den rättfärdige Noa och hans familj som fruktade Gud. Frukta Gud är något gott men dom gudlösa kallar det goda för ont och därför hädar dom Gud och kallar det för gott istället. Bibeln säger VE DOM som gör så men dom stackarna kommer få sin lön på Domedagen och dö den andra döden. Var inte lika oförståndig som dom.

Den som kan rädda oss från Sveriges förstörelse och hela världens förstörelse är JESUS, Han är vår enda Räddare som kan rädda oss från Guds vrede som kommer komma över oss snart pga all glorifiering av synd och hädelser mot Gud och det goda. Bibeln säger att Gud älskar oss så mycket så han utgav sin enfödde Son JESUS KRISTUS och den som tror på honom kommer få EVIGT LIV och bli räddade och inte förgås(Johannes 3:16) . Den som bekänner honom som sin HERRE och bekänner alla sina synder och försakar sina synder kommer få syndernas förlåtelse, dvs om man tror på honom och ropar på honom och följer honom i lydnad. Honom kommer Gud rädda. Gud älskar dom ödmjuka men avskyr dom stolta och står emot dom därför dom tror redan att dom är rättfärdiga utan Jesus, men dom ödmjuka gör Gud till rättfärdiga därför dom vill formas efter Guds vilja. Men dom stolta kommer falla på sina egna gärningar. Bibeln säger att stoltheten kommer före fallet. Och det gäller ALLA oss människor SAMT Nationerna. Läs historian. Vårt moderna samhälle är bara ca 100 år och redan på väg till förstörelse. Titta t.ex på oss Sverige som är så stolta utan Jesus och Kyrkan och tror att vi klara oss utan Gud och kan göra framgång utan Gud, men är vi verkligen på väg till framgång eller är vi på väg till UNDERGÅNG? Känner du dig trygg när du läser nyheterna varje dag om allt elände som händer i det nya Sverige när brottsligheten ökar, mord och våldtäkter sker på daglig basis nu förtiden. Och hur ser Sveriges ekonomi ut egentligen är vi rika eller är vi på väg till fattigdom och hungersnöd? Och en massinvandring av muslimer väller in i vårt "kristna" land Sverige, vad har det för konsekvenser tror du? Vad hände med alla Kristna och judar i deras länder dvs muslimska länderna? Västvärlden lever i frid och fredlighet därför det är grundad på en judisk religion och är "kristet" som verkar för fred. Har vi något att oroa oss för när det finns ca 200-400 miljoner radikala muslimer i världen som sympatiserar med IS och vill radera just Israel/judarna och Kristna från jorden?

Sluta synda och vänd dig till Jesus medans du kan så kommer du bli räddad. Sanningen är att om tillräckligt många skulle omvända sig från synden och vända sig till Gud som är helig så skulle Gud kunna skona Sverige. Men tyvärr så har folket i världen ett förhårdnad hjärta mot Gud och vill inte omvända sig, så därför kommer Gud förstöra hela världen med eld men rädda dom rättfärdiga till Hans Rike. Vilket Rike? Jo Riket som Jesus kommer sätta upp när han kommer tillbaka. När kommer han? Snart enligt alla tecken som Jesus och Profeterna pratade om. (Läs Evangelierna för mera information om det).

 

 

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.