×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Jesus är "Fallskärmen" som räddar oss från fördärvet

FLYGPLANplane crash

Jesus kom till jorden för att rädda oss från domen. Den som omvänder sig och tror på honom kommer få sina synder förlåtna och bli räddad men den som inte omvänder sig kommer bli dömd till evigt fördärv. Därför Gud är rättvis och avskyr synd och tillåter inget ont (synd) finnas i hans heliga Rike. Men han älskar oss så mycket så han försåg oss med en väg ut från fördärvet, en räddning. Han sände sin Son Jesus Kristus som räddar oss, han är vår fallskärm som vi måste sätta på oss och hålla fast vid och förlita oss på för att bli räddade. Det går inte att sätta på sig fallskärmen bara på söndagar och tro att det hjälper hela veckan. Det är lika dumt som att sätta på sig fallskärmen och hoppa ut från flygplanet och sedan ta av sig den halva vägen och tro att det kommer ordna sig. Den måste vara på hela vägen för att rädda en självklart. Vi lever i Sista Tiden.

Gör dig redo för att träffa Herren därför han kommer snart tillbaka för att hämta dom som var smarta att ta på sig fallskärmen Jesus Kristus, fallskärmen räddar oss från Hans vrede och från domen på Domedagen. Dom som inte använde fallskärmen kommer gå förlorade. Var smart för en gång skull och välj Livet som finns hos Jesus Kristus och välj bort lögnen "lev fort och dö fort" som bara leder till förstörelse och helvete i slutändan.

"Ty syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår Herre." Romarbrevet 3:26

Han som gav oss liv kan också ge oss evigt liv, säger bibeln. Jesus Kristus är den som har nycklarna till livet och dödsriket och han är den som kan öppna dörren och även stänga den dörren. Han besegrade döden och uppstod från de döda. Han väckte andra döda människor till liv också. Han är dörren som är vägen ut från allt det onda. Han knackar på din dörr NU och vill att du ska komma till honom. Och om du öppnar din dörr och lämnar ditt syndiga liv och kommer till Jesus som Han vill, så kommer Han låsa upp och leda dig till ännu 'en plats där du finner ro'.

Bibeln pratar om ett nytt Rike på jorden och en ny himmel och jord som kommer komma. Ett liv med Jesus Kristus är ett heligt (avskilt) liv med honom och den enda vägen till himmlen. Det finns många falska räddare och fallskärmar som inte fungerar därför dom är syndare, till skillnad från Jesus som är syndfri och helig och perfekt. Han är den enda heliga Räddaren och Frälsare som kan rycka oss ur synden och rädda oss från förstörelsen som synd skapar. Varför bara Jesus? Därför bara han är Guds Son och det är inte dom andra "räddarna i världen". Det är som att jämföra skillnaden på en fallskärm och en ica-påse. Våra kyrkoförfäder beskrev Sonens gudomlighet med orden "Gud av Gud" och "Ljus av Ljus".

Men är inte Jesus bara en människa kanske du undrar nu? Nej, därför Gud befruktade jungfru Maria med sin Ande som gjorde att Jesus hade både en mänsklig natur via Maria och en gudomlig natur via sin Fader. I Bibeln Jesaja 9:6 och Johannes kapitel 1 förklarar Jesus gudomliga natur väldigt bra. Jesus är den enda heliga som kan göra oss förtappade människor till heliga och leda oss till den Levande Guden, han är den enda vägen och ingen annan säger bibeln.

"Jag är dörren. Den som går in genom mig skall bli frälst(rädddad), och han skall gå in och gå ut och finna bete. Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överflöd. Jag är den gode herden. Den gode herden ger sitt liv för fåren." Johannes 10:9-11

Jes 9:6 "Ty ett barn blir oss fött,en son blir oss given.På hans axlar vilar herradömet,och hans namn är:Under, Rådgivare, Mäktig Gud,Evig Fader, Fridsfurste."

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.