×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

När ett liv befruktas blinkar ett ljus till

BLINKAliv befruktas


Forskarna har upptäckt att ett litet ljus blinkar till när spermierna befruktar ägget i livmodern. Detta födselfenomenet får livet och det ´eviga livet´ att låta begripligt. Fenomenet vittnar om Jesus. Bibeln har rätt igen som vanligt och att allt Jesus sa och gjorde hade ett syfte för mänskligheten och är absolut ingen saga. Vad kan det här fenomenet ha med Jesus att göra, kanske du undrar nu? Jo Bibeln säger att allting blev skapat från Fadern men genom Sonen som är Jesus Kristus, Guds Son, och Gud är källan till allt liv och det är han som ger liv och tar liv. Bibeln säger att när synderna är fullbordade så kommer döden också och tar livet. Synd förstör alltså livet och därför vill inte Gud att vi ska synda därför han tänker på vårt bästa. Han vet vad som är bäst för oss och vad som inte är bra för oss.

 

Men vi människor kunde inte låta bli att synda så vi alla har syndat och saknar härligheten från Gud. Eftersom vi människor är förtappade varelser på jorden så behöver vi en Räddare som kan rädda oss och försona oss med Skaparen som har gett oss liv, dvs få tillbaka relationen och härligheten med Gud. Vi människor behöver hjälp och darför sände Gud sin Son Jesus Kristus för att rädda oss och det gjorde han när han gick på jorden. Han dog på korset och uppstod från dödsriket på tredje dagen med en glorifierad kropp och den som tror på honom och följer honom kommer också få en glorifierad kropp och uppstå med evigt liv säger Bibeln.

Jesus sa saker som är i linje med det här ljus fenomenet nu som forskarna nyss har upptäckt, och det är helt otroligt. Jesus är otrolig! Jesus sa att han är världens ljus och den som följer honom kommer ha livets ljus. Han sa även att den som inte föds på nytt kommer inte in i Guds Rike. Att bli kristen handlar om att lämna sitt gamla liv och dåliga väg som leder till förstörelse(pga synd) och vända till Jesus och vandra på den smala vägen som leder till liv, ett nytt liv och en ny chans att komma till Gud. Man går alltså från mörkret till ljuset. Jesus sa att han är vägen, sanningen och livet och ingen kommer till Gud utom genom honom. Gamla profeten Jesaja från Gamla Testamentet profeterade om att alla nationer skulle få ett ljus och det ljuset är Messias Jesus Kristus. Slutsatsen av allting är att man kommer till världen genom ett ljus när man föds och för att få evigt liv(ett nytt liv) så måste man träffa Jesus Kristus som är livets ljus och födas på nytt. Man blinkar alltså in i livet och blinkar ut med evigt liv. Dom som finner Jesus kommer lämna världen och gå vidare till himlen med evigt liv men dom som missade sin Räddare Jesus Kristus är vilsna och fast i mörkret och kommer hamna i helvetet och dö den andra döden. Dom kommer alltså inte "blinka ut" därför dom missade Jesus som är livets ljus. 

Jesus talade åter till dem och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus."
Johannes 8:12

"..Jag skall sätta dig till ett ljus för hednafolken, för att du skall bli min frälsning intill jordens yttersta gräns. Så säger Herren, Israels återlösare, hans Helige..." Jesaja 49:6-7
(Profeten Jesaja levde ca 700 år före Jesus och profeterade om Jesus. Ca 2700 år sedan)

"Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."
Johannes 14:6

Jesus svarade: "Amen, amen säger jag dig: Den som inte blir född på nytt kan inte se Guds rike."
Johannes 3:3

Men det finns hopp för dig än! Bibeln säger att idag är det dagen för att bli frälst och räddad. Den som ropar på Herren och bekänner Herren Jesus Kristus med sin mun som sin Herre kommer bli räddad. Dvs om du tror på Jesus med hela ditt hjärta. Är du inte räddad än? Vad väntar du på egentligen? Ropa på Herren innan det är försent! Du har blinkat in i världen så missa inte att blinka ut också.

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst."
Romarbrevet 10:9

"Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.  17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom."
Johannes 3:16-17

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.