×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Kyrkan

BREDAVÄGENvit bakgrund kopia

Kyrkan ska evangelisera till dom vilsna och förlorade själarna. Men det är ett litet problem bara. De kristna har fastnat i kyrkans lokaler och har social samvaro istället. Fikar och äter pizza medans antikristerna väller in i samhället och tar över allting. Antikristerna knycker själar varje dag till djävulen medans kyrkan är anonyma och sover en törnrosa sömn likt förtrollade. Har kyrkan blivit apatisk och slutat bry sig om andra? Dom i kyrkan säger att Jesus är Herren men vem försöker dom övertyga? Mig som redan vet det och tror på Herren Jesus. Det finns många syndare därute som behöver räddas av Jesus och bli övertygade om att han är Herren över allting.

Den kristna kyrkan som formades efter att Jesus Kristus blivit upptagen till Gud Fadern blev från första dagen hårt ansatt av framför allt judarna. De försökte på alla sätt misskreditera Jesu lärjungar, apostlarna och gemenskapen. Det gick så långt att man inkallade falska vittnen. 

Det grekiska ordet "ekklesia" är den enda definitionen som är sann och som i dag av oss benämns kyrka. Ordet betyder "gemenskap för de utkallade" . Alltså utkallad ut världen , frälst och benådad av Jesus genom hans ställföreträdeande offer på korset. I tron och i hoppet att Han ska ta emot oss på den sista dagen , dagen då Han återkommer för att samla Hans utkallade.

Man kan alltså i princip inte bli "medlem" i en kyrka , det är ingen förening. Är man omvänd, tror och tagit emot Jesus i sitt liv ( underkastat sig Hans herravälde) så tillhör man gemenskapen , ekklesia. I praktiken är denna uppdelad i mindre grupper i städer och byar. Syftet är att ledare och pastorer , lärare och profeter ska ta hand om "kroppen" och göra den skickad att föra ut budskapet, det glada budskapet att trots att du syndat mot Gud Fadern i och med att du inte tror på Honom så kan du få nåd genom tron på Jesus Kristus.

VIDEO - Påven dyrkar Lucifer i TV sändning https://m.youtube.com/watch?sns=fb&v=dcpVrtv2t-M

Pope Francis dyrkar Lucifer officiellt inför hela världen. Vi har hela tiden vetat att Vatikanen inte är på Jesus sida eftersom dom länge har förespråkat för att förena alla religösa vägar och enas om att alla leder till Gud. Bibeln säger tvärtom att det finns bara en väg och alla de andra vägarna är människornas vägar och skapade av hedningarna med ormen i spetsen som förför och influerar dem till avgudardyrkan av kräldjur eller annat, med bilder och figurer och statyer osv som är dött och inte kan prata eller se eller höra.  Jesus sa att Han är vägen och sanningen och livet och ingen kommer till Gud förutom genom Honom, det är den enda vägen som Bibeln pratar om att man ska följa för att komma till Gud och ingen annan väg. Jesus är det nya blodsförbundet med Gud och det är Hans blod som frälser oss och räddar oss på den stora kommande dagen, Domedagen. 

imageALLRELIGION

Det finns en stor röd tråd("vägen") i Bibeln som Vatikanen vill dela på eller klippa av och mörka genom att prata om andra vägar till Herren. Gud hade ett förbund med Abraham och tecknet då var omskärelse. Nästa förbund var med Moses ett blodsförbund med slaktoffer och en måltid och budorden, dom åt en måltid med Gud i berget Sinai och därefter fick dom tio budorden som Gud skrev med sitt finger. 

2 Mosebok 24:8-12 "Då tog Mose blodet och stänkte på folket och sade: "Se, detta är blodet i det förbund som Herren har slutit med er i enlighet med alla dessa ord." Mose och Aron, Nadab och Abihu och sjuttio av de äldste i Israel gick dit upp. De fick se Israels Gud, och under hans fötter var som ett golv av safirer, likt själva himlen i klarhet. Men han lät inte sin hand drabba de främsta av Israels barn. De skådade Gud, och sedan åt de och drack. Herren sade till Mose: "Stig upp till mig på berget och bli kvar där, så skall jag ge dig stentavlorna med lagen och budorden som jag har skrivit till undervisning för dem." 

 

Nästa förbund kom Herren ner i köttet och gjorde ett blodsförbund, åt en måltid med sina lärjungar där brödet och vinet representerade Jesus kött och blod, och därefter dog Han på korset som ett slaktad lamm, Guds Lamm. Och tecknet att man gick in i det nya förbundet med Gud är att man får ett nytt hjärta, omskärelse av hjärtat, Jesus tar ditt förhårdnade hjärta av sten och ger oss ett hjärta av kött, man föds igen och blir en ny varelse i Kristus. Efter korsfästningen så fick lärjungarna bud av Herren som vi ska följa också när vi går med i det nya förbundet. Nya Testamentet och det nya förbundet var redan planerad i världens grundläggning och förutsagd i 1 Moseboken 3:15 att ur kvinnans säd (jungfru Maria) ska det komma en Räddare(Jesus) som ska skada ormens(satans) huvud. Halleluja! Och det profeteras därefter vidare i Gamla Testament böckerna om Räddaren-Guds högra Hand ska komma och rädda oss. Här är buden från nya förbundet som dom gamla tio budorden från gamla förbundet pekade på, det gamla förbundet är en förbannelse för dom otroende och dom är under den MEN inte vi troende därför vi följer Jesus, vägen, det nya förbundet och är befriad från det gamla förbundets lagar som vi har brutit emot innan, nu följer vi de nya buden som är större än det gamla (men fortfarande baserade på det gamla), av ren kärlek därför Gud är kärlek och Helig, och det visade Han genom att sända sin Son till världen och dö brutalt på korset i våran plats som vi egentligen förtjänade.

Nya buden;

Matteus 22:36-40 "Mästare, vilket är det största budet i lagen?" Han svarade: "Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd. Detta är det största och främsta budet. Sedan kommer ett som liknar det: Du skall älska din nästa som dig själv. På dessa två bud hänger hela lagen och profeterna." 

Om du älskar din nästa så kan du inte synda emot honom, dvs ljuga eller stjäla eller döda osv. Och den som älskar Jesus håller Hans bud, sa Han. 

Johannes 14:15 "Om ni älskar mig, håller ni fast vid mina bud."

imagePÅVEN

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.