×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Om vi kristna inte bryr oss om själarna utanför kyrkan så gör djävulen det

BREDAVÄGENvit bakgrund kopia

Kyrkan ska evangelisera till dom vilsna och förlorade själarna. Men det är ett litet problem bara. De kristna har fastnat i kyrkans lokaler och har social samvaro istället. Fikar och äter pizza medans antikristerna väller in i samhället och tar över allting. Antikristerna knycker själar varje dag till djävulen medans kyrkan är anonyma och sover en törnrosa sömn likt förtrollade. Har kyrkan blivit apatisk och slutat bry sig om andra? Dom i kyrkan säger att Jesus är Herren men vem försöker dom övertyga? Mig som redan vet det och tror på Herren Jesus. Det finns många syndare därute som behöver räddas av Jesus och bli övertygade om att han är Herren över allting.

Jag är redan övertygad om det men inte folket ute på stan. Muslimerna är inte ens övertygad om att Jesus dog på korset. Vi kristna har en del att göra i stan. En hel del. Jag säger inte att man måste övertyga alla på stan men som troende har man en plikt att försöka övertyga någon iaf, och vi har kyrkor fulla med troende men som inte bryr sig om att gå ut till folket. Jesus sa gå ut och predika evangelium till hela skapelsen och den som tror ska bli frälst. Bibeln säger också att tro kommer av att höra Guds Ord men hur ska folk komma till tro om dom aldrig får höra Evangelium? Hur ska folk bli övertygade om dom aldrig får höra Guds Ord? Vi som kristna har ett större ansvar än vad vi vill inse.

Det här kanske kommer som en uppenbarelse för dom flesta kristna men det är faktiskt vi kristna som ska ut och förkunna dom glada nyheterna till folket, enligt Jesus. Kyrkan är full med kristna så man borde se många "outreach" utomhus också men det gör man inte tyvärr. Många är varken varm eller kall men det betyder inte att du också måste vara en ljumen kristen. Gå ut och försök nå folket på något sätt. Folket därute behöver hjälp och du kan göra skillnad genom att ta Jesus till gatorna själv med någon likasinnad broder/syster. Det finns många därute som känner nationernas gudar och dyrkar figurer, stenar eller statyer som är döva, blinda och stumma i världen. Och dom ger sin tacksägelse till falska gudar istället för att tacka Skaparen Herren Gud som skapade allting.

Dom är vilsna därför dom känner inte Guds Son Jesus Kristus av Bibeln, som är bilden av den osynliga Guden och den enda vägen till Gud. Dom är på väg till helvetet med sina falska gudar. Jesus är den enda som kan medla mellan oss människor och Gud och reparera vår relation till Gud som är förstörd pga synd. Varken Budha eller falska profeten Mohamed kan rädda syndarna. Dom är döda syndare. Jesus är en helig medlare som medlar för oss syndare till en helig Gud genom att vi omvänder oss och följer medlaren, Herren Jesus Kristus. Alla människor behöver Jesus Kristus och det finns ca 130.000 vilsna själar bara runt omkring staden jag bor i, Västerås. Och det är massor med förtappade människor det. Dom människorna finns rakt utanför våra kyrkodörrar om vi bara kunde öppna dörrarna och titta ut också och inte bara fokusera inåt i kyrkans lokaler. Människor som bara tittar inåt blir inåtvända och apatiska till slut. Ska vi tillåta kyrkan bli apatisk också genom att bara titta inåt och aldrig utåt? Om kyrkan har bivit apatisk nu ska vi låta oss själva bli apatiska också? Nej! Jag tror Paulus hade svarat på den frågan "Gud förbjude" . Vi har glada nyheter. Om vi har glada nyheter, låt oss då dela med oss dom nyheterna till syndarna också och älska vår nästa. Vi har allvarliga varningar också till syndarna så låt oss älska dem genom att varna dem för faran. Vi har ett val att följa Jesus exempel eller inte, vi är vuxna nog att kunna välja själva. Jesus var ute bland folket och predikade och inte bara inne i synagogan. Likadant med Paulus och likadant med våra kyrkoförfäder genom tiderna. Dom alla lydde Herren Jesus Kristus, som sa att vi skulle ta vårat kors varje dag och följa honom och den som älskar honom håller hans bud. Och det är vad kristna alltid har gjort genom tiderna. Dom lydde och dom följde därför Jesus är vägen och sanningen så låt oss också vandra efter sanningen och lyda Jesus!

Och han sade till dem: "Gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen. Den som tror och blir döpt skall bli frälst, men den som inte tror skall bli fördömd.
Markus 16:15-16

"Alltså kommer tron av predikan och predikan i kraft av Kristi ord"
Romarbrevet 10:17

"Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och varje dag ta sitt kors och följa mig"
Lukas 9:23

"Men var du sund och förnuftig i allt, bär ditt lidande, utför en evangelists gärning och fullgör din tjänst."
2 Timotheosbrevet 4:5

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.