×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Omars psykologi

Nicolai-SennelsAv Nicolai Sennels, psykolog och representant för Pegidadk i Hellerup, Danmark. 
(Översättning Kenneth N) Orginalartikel på danska 

"Omar Abdel Hamid El-Hussein var ungdomsbrottsling, och jag säger inte om jag har haft honom som kund. Hur som helst, jag arbetade som psykolog i Köpenhamn ungdom fängelse Sønderbro på tiden, Omar var 15 år gammal. Men det är säkert att jag har träffat många som honom. Aggressiva unga män, psykologiskt utsatta för islams mörka sida.
80 procent av ungdomarna i Nederländerna med turkisk bakgrund ser "inget fel" i föra heligt krig mot "otrogna". 27 procent av alla unga fransmän och 14 procent av alla unga engelsmän, som troligen innehåller en stor majoritet av de två ländernas unga muslimer sympatiserar med den islamiska staten. Islamiska Staten har även anhängare i Danmark. 22-årige Omar var en av dem.
Det har funnits många förslag på varför så många unga muslimer lockas till läran om jihad. Som psykolog för över 100 unga muslimer, författare till boken "Bland kriminella muslimer" och konsult i Guantanamo fall mot en annan Omar, Omar Khadr (Kanada), kommer jag här ge mina förklaringar till varför.
En viktig del av islams psykologi är kravet på lojalitet. Detta understryks av det faktum att det är dödsstraff för att lämna religionen. Sedan 17 danska tidningar, däribland JP, återpublicerat Muhammed-teckningarna, sportlovet 2008, hade jag ett par dagar efter en massa mordbrännare med muslimsk bakgrund i mitt terapirum. Många av dessa gick inte till moskén, vissa drack alkohol och de flesta levde på många sätt en icke-islamisk livsstil. Men deras lojalitet till sin religion är så stark att de var villiga att bränna bilar för att markera detta.
En annan del av islams psykologi är den krafiga vi/dom mentaliteten. Koranen och haditherna odlar en extrem polarisering mellan muslimer och icke-muslimer. Icke-muslimer framställs som orena och de förtjänar Allahs vrede och helvetets eld. En mycket stor del av islam handlar egentligen inte om muslimer, men om icke-muslimer, och alltid i förnedrande och ofta blodigt sammanhang. Med Islams stigmatisering, marginalisering och demonisering av icke-muslimer blir det psykologiska steget också att följa skrifterna med våld och dödande både kortare och lättare.
Denna psykologi lever och andas i många muslimska samhällen. I den muslimska världen manifesterar det sig av det faktum att nästan alla icke-muslimer utvisas eller dödas. Här i väst visar det sig i det faktum att stora delar av våra städer nu befolkas av människor som är mer lojala mot religiösa lagar ( 65 procent av muslimerna i Europa tror att sharia är viktigare än sekulära, demokratiska lagar). Det yttrar sig i att fundamentalistiska imamer, muslimska fadersgrupper och hembakade shariadomstolar kan regera i många getton på ett säkert sätt, medan de icke-islamiska myndigheterna regelbundet attackeras. Och det visades upp på Krudttønden och Krystalgade under helgen 14-15 Februari."

Varför refererar vi till just denna artikel. Jo , därför att den belyser en aspekt av Islam och muslims tänkande från en person som har tät kontakt med personer i detta sammanhang i sitt proffsionella arbete. Och detta har mycket relevans mot traditionella kristna värderingar , som är tvärt emot Islams. Islam förordar , lär ut och praktiserar lögn, död, mord, svek allt enligt dess manual koranen och sunna.
Vi tycker att det är mycket viktigt att du i alla fall är informerad vad som pågår. Jag personligen var inte det. Jag var tvungen att själv ta reda på hur det ligger till och inte bra ta in vad SVT, TV4, DN och Aftonbladet tyckte.
Detta har också relevans då det skett ett allvarligt dåd i Köpenhamn och lyssna till en dansk röst varför detta sker. 
Tyvärr måste jag säga att "kristna" och "judar" är i siktet. Samt alla de som "kränker" profeten mohammed. Så blir inte jag "kränkt" då när islamisterna basunerar ut att de ska ta över Europa och världen och införa sharia lag? Jo det blir jag. Men jag går inte ut i vrede och affekt och skär halsen av första bästa muslim som invandrat till Sverige. Jag ber för dessa muslimer att de ska lämna Islams lögnaktiga lära och att Gud Fadern ska dra dem till Jesus Kristus, Frälsaren.
Även om du inte är muslim , kanske ateist, så bör du överväga att informera dig vad Jesus Kristus har gjort för att du ska få evigt liv med Honom i himlen och inte evig död med satan i helvetet. Jesus sa: "Ingen kommer till Fadern utom genom mig."

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.