×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

1:a maj demonstrationer utan Fredsmakaren Jesus Kristus är förgäves

untitled majblomma

Idag är det första maj och jag ser många som demonstrerar och tror att de kan förändra Sverige och världen till det bättre. Alla vill lösa världsproblem men ingen lyckas. Vi har sossarna och radikala vänstern som demonstrerar tillsammans med radikala palestinier från islam. Dem är enade och försöker åtsadkomma med något bra men de båda är så fulla med lögner och konflikter. Alla misslyckas och bedrar varandra därför de är driven av lögner som ligger i botten av deras politik och ideologi. Sossarna utnyttjar muslimska flyktingar till valboskap medans islam utnyttjar sossarna till att ta över svensk politik för att så småningom ta över hela Sverige också. Alla utnyttjar varandra. Varför fungerar det inte att lösa världsproblem med lögner i botten? En (biblisk) liknelse med samma logik kan svara på den frågan. Lögner i botten är lika illa som att första stenen i första raden i en vägg är fel placerad, därför förr eller senare så måste väggen rivas ner till den felaktiga stenen för att få till en perfekt vägg. Är det den första stenen så måste allting rivas ner och göras om. Är det en sten i mitten så rivs halva väggen bara etc. Men är allting byggt på en lögn från första början på "första stenen" så är allting en lögn. Nu är folket trötta på lögner och alla misslyckande! När ska alla hitta vart den felaktiga stenen ligger i samhället och göra om allting därifrån felet ligger för att lyckas? Vart ligger felet nånstans överhuvudtaget och när kommer de upptäcka det och göra rätt från början?

 

Jag hävdar att de måste riva hela sin vägg därför de startar inte med Jesus Kristus. De startar inte med sanningen. De bygger allting på en lögn att Gud finns inte. Men Gud finns och Jesus Kristus är sann, så därför den dagen de startar med Guds nåd också som är Jesus Kristus vår Herre så kommer de lyckas därför han är sanningen och "hörnstenen" som de egentligen söker och behöver för en äkta framgång. Guds nåd och sanning var perfekt för 2000 år sedan på Jesus tid och är fortfarande perfekt än idag. Guds nåd har alltid varit perfekt ända sen begynnelsen för att välsigna städer och nationer. Vi behöver Guds lära och visdom som gavs till oss människor via sin Son Jesus. Hans lära är fortfarande perfekt och lösningen på alla problem. Hans lära skapar god frukt hos människor och välsignar nationer. Alltid gjort. Han kan t.om göra om en ond människa till en god människa. Precis vad vi behöver. Idag har vi många onda människor i världen så därför behöver vi Jesus Kristus lära mera än någonsin, för att hejda ondskan i samhället. Det enda partiet i regering som erkänner kristna, judar och Israel är faktikt SD och därför det enda hoppet för oss svenskar för att få en gudfruktig regering som kan styra upp landet. De andra partierna hatar i princip kristendomen. Och svenska kyrkan(KD) har tyvärr enats sig med islam som är okristliga och hatar Guds Son Jesus Kristus. Det finns mera hopp för att Gud skulle skona Sverige pga SD´s politik. Därför de är för den bibliska försoningen Jesus Kristus och de är också motståndare mot Guds fiender. SD är emot kristnas fiender och Israels fiender. Rösta på SD och be för våra ledare är vad vi medborgare kan göra politiskt ända tills Jesus kommer tillbaka för att upprätta sitt rike här på jorden. Jesus vill inte att vi ska vara passiva utan han vill att vi ska försöka göra skillnad i samhället och sträva efter rättvisa och föröka nå så mycket människor vi kan som Jesus kan rädda och frälsa. Är du kristen försök då vara aktiv och göra något också, ställ dig upp och gör något för dina medmännikors skull, för barnens framtid, och självklart för Guds skull och för himmlens skull. Det är många som vill göra något så be därför till Gud om att träffa andra likasinnade så kommer han "koppla" ihop dig med andra. Be och du skall få. Det kan komma en tid av ensamhet också iframtiden så var redo att hålla ut i alla väder men just nu ser inte situationen ut så i landet. Vi har tid att gå ut och "kriga" för evangelium och sprida Guds kärlek. Vänta inte!

De folk och nationer som har haft framgång har praktiserat Jesus visdom. Gyllene regeln är en och den är ifrån Gud Fadern given till oss människor genom sin Son Jesus Kristus. Det finns också mera hälsosam visdom i kristus. Idag är det inte många som följer gyllene regeln och därför har vi så mycket samhälls problem idag. Gyllene regeln är en rättvis regel som säger att vi ska behandla andra som vi själva vill bli behandlade. Men folk misslyckas med det. Jesus gav två bud som vi ska hålla, dvs älska Gud med hela vårt hjärta, själ, kraft, förstånd, och din nästa som dig själv(Lukas 10:27).

Apostlagärningarna 4:11-12
"Jesus är stenen som ni byggnadsarbetare kastade bort men som blev en hörnsten. Hos ingen annan finns frälsningen . Inte heller finns det under himlen något annat namn som givits åt människor, genom vilket vi blir frälsta."

Psaltaren 33:12-19
"Saligt är det folk som har Herren till sin Gud, det folk han utvalt till sin arvedel. Från himlen skådar Herren ner, han ser alla människors barn. Från sin boning blickar han ner på alla som bor på jorden, han som formar alla deras hjärtan, han som känner till alla deras verk. En kung segrar inte genom sin stora här, en hjälte räddas inte genom sin stora kraft. Förgäves väntar man sig seger genom hästar, med all sin styrka räddar de inte. Se, Herrens ögon ser till dem som fruktar honom, till dem som väntar på hans nåd. Han räddar deras själ från döden och håller dem vid liv i hungerns tid."

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.