×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Svenska Kyrkan storsatsar på pride. Är det bibliskt att delta i pride? Är det helighet eller ohelighet dom satsar på?

SVENSKAKYRKANSkärmbild 78

Pride är en festival fylld med homosexuella, bisexuella och transexuella personer som praktiserar sex med samma kön eller båda könen om dom så vill, och det kan också vara personer som har bytt sitt kön också därför dom är förvirrade.
Så om Bibeln är för detta så måste det också stå i Bibeln om detta. Vi ska titta i Bibeln vad dom Heliga Skrifterna säger om allt detta. Och om en kyrka är för Bibeln så måste det även manifisteras i verkligheten att dom följer Skrifterna och gör vad Gud vill, att man gör Guds vilja ang sex och samlag och att man tycker likadant om homosex som Gud tycker. Om en kyrka inte följer Bibeln och inte gör Guds vilja, dvs om kristna inte tycker likadant som Gud tycker så är man emot Gud och emot Bibeln, och med simpel logik så är man inte en riktig Kristen och kyrkan är inte en riktig kyrka om man går emot Gud. Man kan inte vara gudlig om man är ogudlig. Jag vet att många har svårt med den logiken och tror att dom är kristna ändå bara för att dom är födda i Sverige i ett sk "Kristet Land", eller att dom blev bebisdöpta och blev Jesus lärjungar som bebisar utan att ens vara medveten om det som bebis. Min logik var likadant ända tills jag läste Bibeln och fick sann kunskap om Gud. Jag trodde också jag var Kristen en gång i tiden bara för att jag var bebisdöpt men visste ingenting om helighet utan jag levde i synd och var en syndare vilket är okristet, och då är man inte på Guds sida men på djävulens sida om man älskar synd. Därför läs din Bibel!
Psaltaren 97:10 "Ni som älskar HERREN, hata det onda.."

 

Nu ska vi läsa Bibeln och ha en bibelstudie ang homosex och se om Svenska kyrkan följer Guds Ord.

3 Moseboken 18:21-25 " Du skall inte offra någon av dina avkomlingar åt Molok. Du skall inte ohelga din Guds namn. Jag är Herren. Du skall inte ligga med en man som en man ligger med en kvinna. Det är avskyvärt.  Du skall inte ligga med något djur, så att du genom det blir oren. Inte heller skall en kvinna ställa sig framför ett djur för att para sig med det. Det är naturvidrigt. Ni skall inte orena er med något av detta, ty med allt sådant har de hednafolk orenat sig som jag driver bort för er. Genom detta har landet blivit orenat, och jag har straffat det för dess missgärning, så att landet har spytt ut sina invånare."

Romarbrevet 1:26-32 "Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse. Och eftersom de inte ansåg det vara något värt att ha kunskap om Gud, utlämnade Gud dem åt ett ovärdigt sinnelag, så att de gjorde sådant som är mot naturen.  De har blivit uppfyllda av allt slags orättfärdighet, ondska, girighet och elakhet, de är fulla av avund, mordlust, stridslystnad, svek och illvilja. De skvallrar och förtalar, de hatar Gud och brukar våld. De skrävlar och skryter och tänker ut allt ont. De lyder inte sina föräldrar, är oförståndiga och trolösa, kärlekslösa och hjärtlösa. Sådant gör de, fastän de mycket väl känner till Guds rättvisa dom, att de som handlar så är värda döden. Ja, de samtycker också till att andra gör det."

1 Korintierbrevet 5:9-13 "I mitt brev till er skrev jag att ni inte skulle ha något att göra med otuktiga människor (men Svenska kyrkan glorifierar det).  Jag menade inte alla otuktiga här i världen, inte alla giriga och utsugare och avgudadyrkare. Då måste ni ju lämna världen. Jag skriver nu till er att ni inte skall umgås med någon som kallas broder, om han är otuktig, girig eller avgudadyrkare, förtalare, drinkare eller utsugare. Inte heller skall ni äta tillsammans med en sådan.  Hur kan det vara min sak att döma dem som står utanför?[f] Är det inte dem som står innanför ni skall döma? Dem som står utanför skall Gud döma. Driv ut ifrån er den som är ond!"

 Låt bilderna tala för sig själv (pride parad från Canada som har haft mera parader än Sverige, så här kommer det att se ut i Sverige också om det inte stoppas) . Vad Svenska kyrkan egentligen satsar på, stöttar dom helighet och godhet vilket Gud vill att kyrkan ska göra eller stöttar dom det perversa och äcklighet? Vilken sida är dom på egentligen? Är dom på Guds sida där dom Heliga/Kristna/omvända syndare finns eller är dom på satans sida där syndälskare syndare finns?
Är Svenska kyrkan en riktig kyrka, en biblisk kyrka?

PRIDE1Skärmbild 79

PRIDE2Skärmbild 80

PRIDE3Skärmbild 81

PRIDE4Skärmbild 82

 

Ser det här ut som gudliga människor? Ska vi verkligen delta i en parad där dom glorifierar nakenhet och perversa handlingar där dom juckar på varandra på gatorna som hundar inför våra barn? Ja jag repeterar, inför våra barn? Titta på bild1 där t.om barnen håller för sina ögon därför det är fel, sodomiterna vet själva att det är fel men dom är så  perversa, sjuka, äckliga, onaturliga och respektlösa mot samhället och speciellt mot familjer och mot Gud. Syndälskarna  hatar Gud och älskar synd. Vad blir nästa SYNDAR-parad, kanske pedofil-parad? Porr-parad? Mördar-parad? Muslimerna har  redan sina mördar-parader.

Svaret är NEJ vi ska inte beblanda oss med sånt här ogudligt skräp. Om en kyrka glorifierar sånt här så är det inte en riktig kyrka enligt Gud därför Bibeln säger så vilket är Hans Ord, Hans vilja och Hans dokument till oss. Gud är helig och därför ska vi också vara heliga därför Skrifterna säger så, vi är skapta i Guds avbild och vi ska representera Honom här på jorden och därför göra det rätta och det goda och vara heliga därför Gud är helig och god och gör alltid det rätta. Det finns ett syfte också varför Gud skapade man och kvinna när Han skapade människan, därför att vi ska kunna föröka oss eftersom våra liv är ändliga och inte oändliga i köttet(kroppen) och därför bär mannen på säden i sin pung och kvinnan bär på äggen i sin livmoder, det är basic och grudlig kunskap och förståelse att två kött blir till ett kött och vi får barn, det är så vi får barn på ett naturligt sätt och det är därför vi egentligen har samlag. Och kvinnobrösten är egentligen stora bebisflaskor som ska ge bebisen föda och dom är inte till för andra sjuka perversa ideer som att visa upp dom till perversa människor på öppna gator som sodomiterna gör. Det mest ironiska är att alla homosexuella har själva en mamma och pappa och skulle aldrig finnas till utan sina normala sexorienterade föräldrar och dom skulle inte äns existera utan Gud. Naturens recept är man och kvinna skapat av Skaparen! Vad kommer hända med dom här syndarna? Bibeln säger att dom kommer hamna i helvetet som alla andra syndare enligt Bibeln, så är du en sodomit/homo(dvs en syndare) eller en icke omvänd syndare och läser det här så behöver du omvända dig fort till Jesus, bara Han kan rädda dig från ifrån domen. Jesus kommer snart för att straffa syndarna.

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.