×

OBS

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Dagens Vetenskap är i enighet med Bibeln men långt bakom Skaparen och tiden

ADAMSREVBENGod animates Adam and operates on his rib Etching by G B L Wellcome V0034367

Ingen har all kunskap i universum utom Gud. "Modern vetenskap" har skrattat åt Gud när han skapade första kvinnan Eva. Om modern vetenskap idag inte har kunskap och förstår det Skaparen gjorde för ca 6000 år sedan, dvs bland det första han gjorde med människan så kan vi ju fantisera om hur mycket kunskap och vetenskap vi INTE vet om idag. Gud säger att sann visdom och kunskap finns i Jesus enligt Bibeln. Skatten är gömd i Jesus även om dagens vetenskap inte kan hantera och förstå det så är Jesus sanningen. Nu idag vet man att bara revbenen kan växa tillbaka av alla ben i kroppen. Gud skapade faktiskt Eva genom att ta ett revben från Adam. Många ateister har hånat Gud och skrattat mycket ang detta men nu när vetenskapen och kunskapen är högre om kroppens anatomi så kan man nästan tro att Gud visste vad han gjorde med Adam trots allt för 6000 år sedan. Eller vad säger du? Ju längre vetenskapen kommer så pekar verkligen allting på en Skapare med en skapelse, och inte på en skapelse utan en Skapare. Största beviset för en Skapare är logiskt och självklart skapelsen! Bevis för att en Skapare inte skulle finnas skulle vara om själva skapelsen inte fanns, dvs om vi inte fanns och hela universum var borta och ingenting existerade. Faktumet att det finns skapelse gör ateismen falsk, bara det att dom själva existerar gör deras teori falsk. Men nu finns dom och skapelsen finns och Skaparen finns också, och allting är uppebart för den som tittar.
1 Korintierbrevet 3:19
"Ty den här världens visdom är dårskap inför Gud"

Idag 6000 år senare pratar forskningen också om att man kan "skrapa" dna från ben osv. Tänk om det var just det Gud gjorde på Adam för att klona honom en kvinna, fast på ett sätt som vi inte förstår? Bibeln säger att Gud satte honom i en dvala och tog ett revben och gjorde en kvinna till honom. Bibeln är iaf i enlighet med sann vetenskap , men "forskarna" är långt bakom Skaparen och Herren ler åt dem. Han skrattar sannolikt och gör narr av evolutionsteorin. (viktigt att inflika att alla forskare är inte ateister)
Psalm 2:4
"Han som bor i himlen ler, Herren gör narr av dem."

Bibeln har svar på vart du kommer ifrån och varför du är här på jorden och vart du är på väg. Läs Guds uppenbarelser till oss människor och bli upplyst. Bibeln har viktiga varningar också som t.ex säger att du är en syndare och måste räddas från domen som kommer och Jesus är den enda sanningen som kan rädda dig. Det var därför han dog för dig. Så missa inte världens Räddare rädda dig från domen. Låt Herren få forma dig och glorifiera dig så han kan ta dig vidare till det nya Riket i himlen. Många kanske tänker att när man är nära döden så kan man börja tänka på Gud och det andliga då. Men problemet är att man vet aldrig när det är slut. Du är nära döden varje dag. Ingen är lovad morgondagen men den som ropar på Herren Jesus blir lovad till större ting. Låt din räddning bli idag, vad väntar du på för himlens skull?
Johannes 3:16
"Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv."

https://answersingenesis.org/human-body/the-amazing-regenerating-rib/

Om oss

Narrow gate är en liten gemenskap som fokuserar på att sprida information om det sanna evangeliet om Jesus Kristus.

Kontakt

Web: www.narrowgate.se

E-post: info@narrowgate.se

Plats: Västerås , Sverige

Detta tror vi på

Jesus Kristus är enda vägen till Gud , Fadern. 
Vi tror på Gud Fadern, Sonen och den helige Ande. 
Vi tror på Jesu Kristi uppståndelse.
Jesus Kristus har utgjutit sitt blod på korset till lösen för våra synder.

Nyhetsbrev

© 2017 - Narrow Gate. All Rights Reserved. Designed By Narrow Gate

Please publish modules in offcanvas position.